حمایت از پرندگان شکاری ایران
حمایت از پرندگان شکاری ایران
این وبلاگ به منظور حمایت و حفظ پرندگان شکاری ایران است 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حمایت از پرندگان شکاری ایران و آدرس homa-ngo.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نام لاتين:cinereous vulture_black vulture_monk vulture_

نام علمي:Aegypius monachus

راسته شاهينيان_تيره قوشيان_خانواده كركس ها_دال سياه

كركسي بسيار بزرگ و سنگين كه گاهي او را بزرگ ترين و يا سنگين ترين پرنده (پروازي) دنيا مينامند.اما اين طور نيست و در حقيقت هم اندازه كركس صورت لخت واقع در آفريقاست.

طول

در منابع مختلف اندازه هاي متفاوتي را گزارش كرده اند ولي ميتوان گفت كه در حدود 95 تا 110سانتي متر است(در بعضي از از سايت ها تا 120 سانتي متر هم نوشته اند )

گستردگي بال

255 تا300 سانتي متر

وزن

 7 الي 14 كيلو گرم

نكته جالبي كه من در ارتباط با اين پرنده ميبينم اينه كه از اين گونه درقاره آفريقا نداريم!و تنها در آسيا و اروپا ميتوان اين پرنده را يافت.در سرتاسر جنوب اروپا تا آسيا از كشور اسپانيا تا كره زاد وولد ميكند اما نسل اين پرنده به شدت در معرض انقراض قرار دارد.در 100 سال اخير به دلايل مختلف كه مهترين آن استفاده غير قانوني از طعمه هاي مصموم براي نابودي سگ ها گرگ ها و ساير شكاري ها است از جمعيت اين پرنده كاسته شده.بطوريكه در بعضي از كشورهاي اروپايي مانند فرانسه ايتاليا لهستان و روماني منقرض شده.

144355

.رنگ پرو بال دال سياه ،سياه نيست.بلكه به رنگ قهوه اي بسيار تيره است.البته نابالغ ها مشكي هستند.

دال سياه توانايي خاصي در دريدن لاشه دارد و با استفاده از منقار قدرتمندش به راحتي گوشت را از بدن جدا ميكند.در سلسله مراتب تغذيه از لاشه دال سياه بر دال معمولي دراولويت است.

وضعيت اين پرنده در كشورمون بطور دقيق مشخص نيست ونياز است كه تحقيقاتي در خصوص اين پرنده صورت گيرد.به احتمال زياد از شرايط مطلوبي برخوردار نيست و تا منقرش نشده بايد كاري كرد.ميتوانيم در اين زمينه از تجربيات كشورهايي مثل اسپانيا و يونان بهره بگيريم كه با اقدامات به موقع نسل كركس هايي مثل هما و يا همين دال سياه را از خطر انقراض دور كردن.اينكه چكار ميشه كرد تا نسل اين پرنده حفظ شود را تقريبا همه ميدانند و نيازي نيست كه بازگو كنم تنها نياز است كه مسئولين سازمان محيط زيست بخواهند و اصولي كار كنند!!!

به وقت كار بايد كرد تدبير      چه تدبيري به وقتي كار شد دير

و این تصویر که دیگه گویای همه چیز است


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 8 بهمن 1389برچسب:, ] [ 15:38 ] [ رضا علی اصل ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: