حمایت از پرندگان شکاری ایران
حمایت از پرندگان شکاری ایران
این وبلاگ به منظور حمایت و حفظ پرندگان شکاری ایران است 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حمایت از پرندگان شکاری ایران و آدرس homa-ngo.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دوستان امروز تجربه اي كاملا متفاوت داشتم!يك عقاب طلايي توسط شخصي تحويل سازمان شده بود همين كه از سازمان تماس گرفتن به سرعت خودمو رسوندم.

با همون اولين نگاه محو ابهت و شكوه اين آفريده زيباي خداوند شدم.براي بررسي بيشتر پرنده را از قفس بيرون اوردم.قدرت فوق العاده اي داشت براي كنترل پرنده تو دستام سختي زيادي كشيدم ديگه رسما داشتيم باهام كشتي ميگرفتيم.هنگام بررسی پاها متوجه شدم كه متاسفانه يك پاي اين عقاب از مچ قطع شده......!!!

خيلي ناراحت شدم و موندم كه به اون شخصي كه اين كارو كرده چي بگم؟؟؟ پرنده را اندازه گيري كردم.طول پرنده در حدود 88 سانتي متر بود و وسعت بال ها در حدود 2متر.عرض بال ها هم تا 40 سانتي متر مي رسيد.

من کوتاه نیستما عقاب بزرگ بود قد من در حدود ۱۸۱ سانتی متره خودتون مقایسه کنید!

بنا به دلايلي سازمان گفت كه اين پرنده را در طبيعت رها سازي كنيد.پرنده را براي رهاسازي به طبيعت برديم(اگر با من بود اين پرنده را تا آخرعمرش نگهداري ميكردم)براي پرواز مشكلي نداشت و به خوبي پروازهاي كوتاهي را انجام داد طبق معمول لشكر كلاغ ها و زاغ ها به سمت پرنده هجوم اوردن چيزي در حدود 50 الي 60 زاغ عقاب را دوره كردن و هر بار كه گروهي از اونها نزديك ميشد با يك نگاه عقاب به عقب رانده ميشدن اما همين كه متوجه ضعف عقاب شدن حلقه را تنگ تر كردن و هر بار از پرهاي دم و بال گاز ميگرفتن با ديدن اين صحنه ياد فيلم هاي تاريخي افتادم ،سردار قهرماني كه حسابي خسته و مجروحه و قدرت دفاع نداره در حالي كه دشمن محاصرش كرده.اما سرباز هاي دشمن از ترس اون خيلي جرات نزديك شدن ندارند.

تصميم گرفتم وارد عمل شم تا فاصله 50 متري نزديك شدم با ديدن من تمامي كلاغ ها فرار كردن اما تعداد كمي از اونها باز به دور عقاب جمع شدن كه از اين صحنه چند تا تصوير تهيه كردم.

پس از 10 دقيقه استراحت عقاب براي بار سوم شروع به پرواز كرد جهت پروازش دقيقا به سمت من بود لحظه اي كه از جلوي من رد شد تنها 1 متر فاصله داشت....!!! كه اگر دوربين خوبي داشتم ميتونستم يك عكس بسيار عالي تهيه كنم(خيلي اين لحظه برام جالب بود.)بعد اوجگيري كرد و دور زدو مسير كوه ها را درپيش گرفت كلاغ ها هم به دنبال اون رفتن.

این عکس را لحظه ای که به سمت من پرواز میکرد گرفتم

تا به حال هيچ عقابي را تا اين اندازه قدرتمند نديده بودم و به معناي واقعي متوجه شدم عقاب  فقط عقاب طلايي!

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 22 بهمن 1389برچسب:, ] [ 1:54 ] [ رضا علی اصل ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: